Sunday, November 27, 2011

Shopping mall baru kat Setapak ~ KL Festival City

Kat mana? Setapak..fuhh,cam dekat jer..kekkekeke..ade shopping mall baru kat Setapak..KL Festival City namanyer yea...siap ade web die ~ www.festivalcity.com.my, with tag line die "everyday is a CELEBRATION" gituhhhh...

Gambo sempat aku snap pas wat u-turn nk balik, masuk jln Genting Klang ;D

Nak ke sana,senang jer..kalo dr bulatan pahang,amik jln ke arah hospital tawakkal, jln genting klang..terus nnt nmpk 1 lg hospital, Hospital Columbia. Terus depan skit,haa dh leh nmpk dah..bebetul kat sebelah trafik light simpang empat belah kiri..sebelum smpi JPJ setapak..kalo ko ade GPS, ko amik je koordinat die dlm web die..senanggg aa nk carikkk ;D

Baru je bukak,2,3 bulan lepas kot..cam biasa laa,ade lg shoplot2 kedai yg masih kosong..bulan lepas, aku n cik atanku n PIL n nana membuat site visit ke shopping mall baru kat setapak,KL City Festival...aku xtau aa asal nama die cam tuh..malas nk carik info..heee..

Masuk dari parking tuh, sejokk giler, aircond kuat sehh..mall baru kan, harus lah gituhh..then ade cermin besar as dinding die...beshnyer cerminnnnn besarrrrrrrrrrrrrrrr!!!..aku rasa tiap kali nmpk cermin besar mesti aku cam jakun...sbb aku suke tgk cermin tuh..leh nmpk diri sendiri and org sekeliling tanpa diorg sedar..hahhahahha..TAPII!!!..aku lupe lak nk amik gambo cermin besar yg jadik dinding tuh..my bad.. ;(
Ya!!! senang bangat ati ini, mall ini punya Nandos..peberet kami
ini macam main hall die..escalator naik n turun, dipisahkn by this..
 
Tuhh...ade mini stage...kat main hall nih

Kat situ, main shopping lot is Parkson..tp kalo ikut website die, ade 3 main tenants, iaitu Parkson, Econsave and MBO..tp masa aku g tuh, x nmpk lak MBO, maybe lom siap lg..Econsave lak, x perasan ade ke x..yg lain2 tuh biasa2 laa..tp kire yg nih nampak agak high class skit ,compared tuh wangsa walk n alpha angle..aku rasa aaa..mungkin org lain, rasa lain..rasa masam, manis kot..hahhahaha...

Mall nih aku sempat wat site visit toilet die, yg kat groundfloor jer..sbb time smpi sane, si nana nak berak lak..oo budak kecik, perkara biasa la itu..org dewasa pong same ;p ..toilet for ladies agak kecik aaa..x berapa menarik.. ;(

Foodcourt aku x tau ade ke x..sbb belah yg groundfloor x nmpk..yg belah atas byk yg x siap lg..hmm..maybe aku nyer site visit x berapa berjaya..sbbnyer, aku sendirik xde byk info pasal mall baru nih..hahahhaha..kitorg rayau smpi smue floor yea..

Floor atas, antara shoplot yg dah bukak

Ni kaler cam kaler Nikon kan...opening soon yea..
 biler dh penat jln, mula la carik tmpt duduk..xde plak kerusi kosong, selain kerusi yg ade kat kedai..hahahhahaha..nak x nak, kene aa kami masuk kedai, biler dh masuk kedai, kene aa bli sesuatu..ne leh dok free2..hahahhah..so kitorg singgah kiosk Hot & Roll, sbelah die kiosk jual sweet corn n ape ntah..then sebelah lagik juai ayaq..kiosk coolblog..

Mkn hot roll, yg x masih tegak tuh, si nana nyer, x mo share  yea..

dah penat jln, nk bgn amik gambo kiosk pong malas. ;D

tuh ajer aa citer pasal KL Festival City... :D

No comments:

Post a Comment