Monday, October 24, 2011

21.10.11~Pastry cheese tartku hanguss

~ erk..pastry dh hanguss, sedey hokkayyy ~



Minggu lepas ari jumaat, 21.10.2011...aku off day...tgh rasa2 nk rilek layan lagu, tetiba teringat ade org nk tempah blueberry cheese tart.Lama dah aku x buat cheese tart ni..sbb rasa cam dh puas makan.

Yg mintk pn bkn la org jauh, jiran belakang dapur ajer..huhuhu..mintk pn x byk, 30 ktul jer..jadik aku pn siap la bancuh dulu and simpan lam peti ais.resepi nyer kene perap lam peti ais dalam sejam..nnt senang aku, aku akan cut and paste resepi yg aku guna..ari ni janji nyer nk g beli barang dapur.so sementara aku g beli brg dapur bior ajer aa lam peti ais tuh kannnn.

pendek citer blk dr beli brg, kemas2 skit aku terus aa buat pastry nyer dulu..tgh2 buat, tingat lak cik atanku nk balik dah...tp aku lum masak..MIL pn sibuk gaks..so siap jer aku canai lam acuan die, aku on grg jemput2 dulu..bior cik atanku dapat alas perutnya yg lapa, sementara tggu aku masak..huhu..at the same time, aku bakar aa pastry yg dh sedia td..tgh masak2..lupe lak tgh bakar acuan yg ketiga..hangussssss beb!!! hahahaha, padan muke aku, saper suh lupe..kannn...
tuh aaa...cam aa terror sgt...bior jer pastry lam oven, x tgk...aku bakar skalik 2 acuan..sudah nyer 1 acuan masak yg 'well done' yg amat and 1 lagik acuan hangussssssssss!!! aku kuar kn, bau ala2 nestum gituh..aku try gigit biler dah sejuk...terasa lah kepahitan nyer...kan dah terbazir...huwaaaaaaaaaaaaaa!!! frust tul aku....salah sendirik gaks..sedeyyyyyy...

anyway, syukur aa order nyer skit jer...sedeyy..x leh buat byk...x dapat aa nk makan2 lebey..n bagi jiran mkn free..huhuhu...xpe2..aku dh jumpe dah filing murah utk wat cheese tart..slalu aku gune jem jer...tp aku x tau aa filing nih sedap ker x...moga2 sedap aa jugak..aminnnnnnn..aku cer cube wat 1 je nnt, yg pasti utk aku cer cube rasa..kalo ok leh aa proceed gune filing tuh jer..aku bli 3 jenis yea, blueberry, strawberry n kiwi..hammmikkk ko, jgn aku x terbuat sudaaa..duit tuh beb!! hahhahaha, kang terbazir, sendirik yg menyesal..idok nyer gituhhh kak limah oiii.. ;D

pastry siap, ari jumaat x sempat nk buat cheese nyer sbb aku nk plan nk g jln TAR mlm esok..n mlm tuh jugak aku keje siottttt!!! hahhaha...aku x leh la tamak masa kan...kene aa bg2 masa...kene masak utk cik atanku..tp aku masak bekpes jer pn...lunch aku siap2 jer...kekkekekke..bwh ni gambo cheese tart yg aku buat dulu2..ini almost 80% siap..tggl nk bakar jer after letak cheese n filing.. yg x hangus aaa..huhuhu...moga esok lusa pastry tart aku tuh x hangus dahhh...aminnn...
~ yummilicious cheese tart ;D ~

No comments:

Post a Comment