Monday, December 12, 2011

Merah inai di jari :D


I like red! Inai kaler merah jugak, so i like inai :D..
Cuti sekolah slalunyer mesti dikaitkan dgn ape??Hmm..kenduri kendara aa..lagi2, kenduri
kawenn..selain tuh, cuti2 mesia!!! Asal cuti sekolah jer, meriah la ujung minggu dgn
kenduri kendara..kalo kenduri kawen, hmmm..meriah lg kalo merah inai dijari!!

kalo dulu2, kenduri kawen, pengantin perempuan mesti akan berinai merah, inai daun..skang
org lebih prefer pakai inai tiub..kalo kat kg2, pakai inai tiub, rasa cam dh x meriah
dah..macam ade sesuatu yg hilang..and that what i feel..

October 2011 lepas, kazen aku kawen..die panggil org utk lukis inai kat jari..hmm,so mlm
tuh while other relative mingle around to do something, terasa cam ade suatu event yg
hilang..cume adikberadik kazen aku jer yg lukis inai..u know why??coz kene bayor..brape
aku x ingt..lupe dah..anak sepupu aku kot arituh lukis kat jari tgn die..

if pakai inai daun, kalo x mak2 sedara yg pakaikn, kazen, mesti aa kawan pengantin yg dtg
tdo sane akan tolong..so ade laa adegan usik mengusik, drama yg 'drama' yg slalu jadik
time2 kenduri kendara..hhahhahaha..tp tuh smue adelah memori...xde lg dh skang..

kazen yg tige org lg, which also kawen few years ago pong sama...aku rasa, aku kot yg last
pakai inai daun..kuno kah?? ketinggalan zaman kah??hahahahhaa.. its up to uollls la to
appreciate our tradition..

ape pong, inai daun ka, inai tiub kaa...if it still red color, i do, i do like it
much..oh!!! merah nyer inai di jari :D

No comments:

Post a Comment